Αρχειοθήκη ιστολογίου

Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010

e-Επιχειρείν

1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

1.1. Πώς;

Μία εταιρεία μπορεί να δημιουργηθεί απευθείας από τον λογαριασμό του πολίτη μου ή από τον λογαριασμό του οργανισμού μου. Πρέπει να σημειωθεί ότι, σε περίπτωση που δημιουργήσω μια εταιρεία στο όνομά μου, τότε δεν θα έχω τη δυνατότητα να εργαστώ, ούτε καν στην εταιρεία της ιδιοκτησίας μου. Για το λόγο αυτό, είναι προτιμότερο η εταιρεία να δημιουργηθεί μέσω του οργανισμού μου, ώστε να μπορώ και να την διαχειρίζομαι και να εργάζομαι σε αυτήν.

Αντί να δημιουργήσω εγώ ο ίδιος μια εταιρεία, μπορώ να αγοράσω μία μέσω της αντίστοιχης αγοράς. Αυτό σημαίνει, όμως, ότι κάποιος άλλος θα έχει διαμορφώσει τα χαρακτηριστικά της και επομένως, απαιτείται πολύ καλή έρευνα αγοράς από πλευράς μου. Σε κάθε περίπτωση, αν ανακαλύψω μια προσφορά που μου είναι συμφέρουσα, θα πρέπει να ελέγξω τα εξής:
- αν η εταιρεία είναι πρώτων υλών, υπάρχει η αντίστοιχη πρώτη ύλη στην e-Ελλάδα;
- Η προς πώληση εταιρεία έχει στην κατοχή της άδειες εξαγωγών; Έχει στο stock της πρώτες ύλες; Έχει προσωπικό;
- Γιατί η εταιρεία αυτή τέθηκε προς πώληση;

Είναι μια καλή ιδέα, ειδικά στα αρχικά στάδια του παιχνιδιού, μια ομάδα ατόμων να συνεννοηθεί και να δημιουργήσει μια εταιρεία, της οποίας τη διαχείριση και τα κέρδη θα έχουν όλοι. Αυτό σημαίνει, σταθερή εργασία με συνεννοημένους όρους και παράλληλα δυνατότητα ευέλικτης μορφής εργασίας και κερδών για τους συμμετέχοντες. Τα κέρδη, όμως, θα είναι μοιρασμένα και η βιωσιμότητα της εταιρείας εναπόκειται στις σχέσεις των ιδρυτικών μελών της.

1.2. Που;

Αν αποφασίσω να δημιουργήσω μια εταιρεία τότε αυτή θα τοποθετηθεί στην περιοχή που βρίσκεται ο πολίτης ή ο οργανισμός μου, μέσω του οποίου ιδρύεται. Προσοχή όμως! Η μετακίνηση της εταιρείας ποτέ δεν θα είναι εφικτή, ακόμα και αν ο πολίτης/οργανισμός μου, αλλάξει περιοχή.

Είναι, επιπρόσθετα, πολύ σημαντικό, πριν δημιουργήσω μία εταιρεία, να ενημερωθώ για το αν μπορώ να βρω τις απαραίτητες πρώτες ύλες στην χώρα μου, διότι διαφορετικά θα κάνω… μια τρύπα στο νερό! Παράλληλα, θα είναι προς το συμφέρον μου να γνωρίζω ποιες χώρες έχουν bonus στην παραγωγή ποιών αγαθών, γιατί αυτό θα καθορίσει και την παραγωγικότητα και κατ’ επέκταση την κερδοφορία της δικής μου εταιρείας.

Η ενημέρωση πριν τη δημιουργία τις εταιρείας μου είναι καθαρά θέμα ζωτικής σημασίας!

1.3. Πότε;

Υπάρχουν περιορισμοί για την έναρξη μίας εταιρείας. Έτσι, δεν μπορώ να δημιουργήσω μια εταιρεία, αν ως πολίτης έχω επίπεδο μικρότερο από 12 ή αν στο λογαριασμό του πολίτη/οργανισμού μου υπάρχουν λιγότερα από 40 gold.



Τα παραπάνω αποτελούν «γραφειοκρατικές» προϋποθέσεις. Σε κάθε περίπτωση το πότε είμαι έτοιμος να δημιουργήσω και να διαχειριστώ μια εταιρεία, είναι ουσιαστικά η χρονική στιγμή που νιώθω ότι γνωρίζω καλά το οικονομικό σύστημα της e-Ελλάδας ειδικότερα και του e-Republik εν γένει και έχω τον χρόνο και τη διάθεση να ασχοληθώ σοβαρά με αυτό το εγχείρημα. Για τον λόγο αυτό πριν προβώ σε οποιαδήποτε επιχειρηματική κίνηση, πρέπει να έχω ξεκαθαρίσει τα πάντα γύρω από τις εταιρείες.

1.4. Γιατί;

Η συζήτηση για το λόγο που μπορεί να επιθυμεί κάποιος να ιδρύσει μια εταιρεία είναι μεγάλη. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής λόγοι:
- γιατί η επιχειρηματικότητα είναι ένα μεγάλο κομμάτι του e-κόσμου στον οποίον ζω
- γιατί θέλω να είμαι αφεντικό του εαυτού μου
- γιατί θέλω να βοηθήσω την παραγωγή της χώρας μου
- γιατί θέλω να δώσω εργασία σε νέους παίκτες
- γιατί εγώ και οι φίλοι μου έχουμε κοινές εργασιακές απόψεις και στόχους και θέλουμε να τους στεγάσουμε σε μία εταιρεία

2. ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ;

2.1. Από πλευράς ποιότητας

Αναλογικά με το διαθέσιμο κεφάλαιο που μπορεί κάποιος να προσφέρει στην επιχείρηση, είναι δυνατή η επιλογή του δείκτη Q της επιχείρησης. Αυτός δείχνει την ποιότητα των παραγόμενων αγαθών και καθορίζει και την ποιότητα της εταιρείας. Ανάλογα με το είδος της εταιρείας μου, ο δείκτης αυτός σημαίνει:
- Για εταιρεία πρώτων υλών ότι παράγω χ*Q ποσότητα προϊόντος. Αν δηλαδή παράξω για παράδειγμα 100Q4 grain, αυτό σημαίνει ότι θα πάρω 400 μονάδες grain στο inventory μου.
- Για εταιρεία παραγωγής Q φορές την πρώτη ύλη που χρειάζεται για την παραγωγή, αλλά και Q φορές πιο αποδοτικό προϊόν. Για παράδειγμα μια εταιρεία Q2 food παράγει μία μονάδα food με 2*grain, αλλά το προϊόν δίνει 2*μονάδες ευημερίας στον πελάτη.

Ο δείκτης Q μπορεί να αυξηθεί ανά πάσα στιγμή, αν ο πολίτης δαπανήσει περισσότερο gold. Σε γενικές γραμμές, πιο ποιοτικές εταιρείες (εταιρείες με μεγαλύτερο Q) είναι και πιο κερδοφόρες.

2.2. Από πλευράς αντικειμένου
Χονδρικά οι προσφερόμενες επιλογές μπορούν να χωριστούν σε 4 κατηγορίες εταιρειών:
1. Πρώτων υλών
2. Ευημερίας πολίτη
3. Πολεμικής παραγωγής
4. Κρατικής Διαχείρισης

2.2.1. Εταιρείες πρώτων υλών;

Σε όλες τις εταιρείες πρώτων υλών η παραγωγή γίνεται μόνο με εργάτες και δεν απαιτείται η χρήση άλλης πρώτης ύλης. Πιο αναλυτικά έχουμε τις εταιρείες για την παραγωγή:
1. Grain: Το σιτάρι είναι η πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται για να φτιαχτεί το food. Αν από τις περιοχές της χώρας μου έστω μία είναι πλούσια σε grain, τότε όλες οι εταιρείες grain έχουν bonus παραγωγικότητας 25%.
2. Iron: Ο σίδηρος είναι η πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται για να κατασκευαστούν όπλα (tanks και riffles) . Αν από τις περιοχές της χώρας μου έστω μία είναι πλούσια σε iron, τότε όλες οι εταιρείες iron έχουν bonus παραγωγικότητας 25%.

Οι εταιρείες Titanium, Oil, Stone δεν είναι πλέον διαθέσιμες στο e-Republik.

2.2.2. Εταιρείες ευημερίας του πολίτη

Στις εταιρείες ευημερίας του πολίτη η παραγωγή γίνεται με μία πρώτη ύλη και εργάτες. Πιο αναλυτικά έχουμε τις εταιρείες για την παραγωγή:
1. Food: Οι εταιρείες φαγητού απαιτούν για την παραγωγή τους την πρώτη ύλη grain. Αν από τις περιοχές της χώρας μου έστω μία είναι πλούσια σε grain ή/και fish ή/και fruits ή/και cattle ή/και deer τότε όλες οι εταιρείες food έχουν bonus παραγωγικότητας μέχρι 25% (δηλαδή 5% για κάθε περιοχή που υπάρχει – αν υπάρχουν για παράδειγμα μόνο fish και deer, το bonus είναι 2*5%=10%). Όταν ιδρύσω την εταιρεία μου θα πρέπει να αποφασίσω τον βαθμό των ingredients του προϊόντος μου, ο οποίος θα καθορίσει το Q της εταιρείας μου. Το food χρησιμοποιείται καθημερινά από τους e-πολίτες για να αυξήσουν τον δείκτη ευημερίας τους, επομένως η ζήτηση για food είναι μεγάλη και συνεχής.

Οι εταιρείες House και Moving Tickets δεν είναι πλέον διαθέσιμες στο e-Republik.

2.2.3. Πολεμικής παραγωγής

Στις εταιρείες πολεμικής παραγωγής η παραγωγή γίνεται με μία πρώτη ύλη και εργάτες. Αν από τις περιοχές της χώρας μου έστω μία είναι πλούσια σε iron ή/και saltpeter ή/και aluminum τότε όλες οι εταιρείες πολεμικής παραγωγής έχουν bonus παραγωγικότητας μέχρι 15% (δηλαδή 5% για κάθε περιοχή που υπάρχει – αν υπάρχουν για παράδειγμα μόνο iron και aluminum, το bonus είναι 2*5%=10%). Πιο αναλυτικά έχουμε τις εταιρείες για την παραγωγή:
1. Rifle: Οι εταιρείες rifle απαιτούν για την παραγωγή τους την πρώτη ύλη iron. Όταν ιδρύσω την εταιρεία μου, θα πρέπει να αποφασίσω τον βαθμό των ammunition και frame του προϊόντος μου, ο οποίος θα καθορίσει το Q της εταιρείας μου.
2. Tank: Οι εταιρείες tank απαιτούν για την παραγωγή τους την πρώτη ύλη iron. Όταν ιδρύσω την εταιρεία μου, θα πρέπει να αποφασίσω τον βαθμό των ammunition και body του προϊόντος μου, ο οποίος θα καθορίσει το Q της εταιρείας μου.
3. Artillery: Οι εταιρείες artillery απαιτούν για την παραγωγή τους την πρώτη ύλη titanum. Όταν ιδρύσω την εταιρεία μου, θα πρέπει να αποφασίσω τον βαθμό των ammunition και body του προϊόντος μου, ο οποίος θα καθορίσει το Q της εταιρείας μου.
4. Air unit: Οι εταιρείες air unit απαιτούν για την παραγωγή τους την πρώτη ύλη titanium. Όταν ιδρύσω την εταιρεία μου, θα πρέπει να αποφασίσω τον βαθμό των ammunition και body του προϊόντος μου, ο οποίος θα καθορίσει το Q της εταιρείας μου.

2.2.4. Εταιρείες Κρατικής Διαχείρισης

Οι εταιρείες αυτές λόγω της δυσκολίας διαχείρισής τους, λόγω της μαζικότητας των «πελατών» που εξυπηρετούν, των ακριβών πρώτων υλών και της χαμηλής ζήτησης έχουν σχεδιαστεί για να τις διαχειρίζονται κρατικοί φορείς. Πρόκειται για:
1. Defence System: Κατασκευάζεται για την άμυνα των πολιτών μετά από πρόταση του Προέδρου και αποδοχή της Βουλής.
2. Hospital: Κατασκευάζεται εν καιρώ πολέμου για να προσφέρει ευημερία στους πολίτες, μετά από πρόταση του Προέδρου και αποδοχή της Βουλής.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Στην παρούσα φάση, στο e-republik γίνονται σημαντικές αλλαγές όσον αφορά τις εταιρείες και τον τρόπο με τον οποίο αυτές λειτουργούν. Αν ληφθεί μια τελική απόφαση που θα διαμορφώνει ένα ξεκάθαρο τρόπο, το παρόν θα αλλάξει με edit και επαναδημοσίευση

2.3. Η ελληνική πραγματικότητα

Η Ελλάδα, με τις 10 παραδοσιακά δικές της περιοχές έχει 2 πρώτες ύλες φαγητού (fish και fruits) και 2 πρώτες ύλες όπλων (iron και aluminum). Αυτό σημαίνει ότι τόσο οι εταιρείες food, όσο και οι εταιρείες πολεμικής παραγωγής απολαμβάνουν bonus 10% (2*5%=10%). Έχουμε iron οπότε οι εταιρείες iron που διαθέτουμε απολαμβάνουν μπόνους 25% στην παραγωγή σιδήρου. Αντίθετα, δεν έχουμε περιοχή με grain, άρα δεν μπορούν οι εταιρείες grain να παράγουν με μπόνους.

3. ΤΙ ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ ΠΡΙΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΩ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΟΥ;

Υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που πρέπει οπωσδήποτε να κοιτάξω πριν προβώ στην ίδρυση μιας εταιρείας. Αναλυτικότερα:

3.1. Έρευνα αγοράς

Καθώς στόχος μας είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους, οφείλουμε να εξετάσουμε τα βασικά συστατικά της αγοράς:
- Ποιο προϊόν στην αγορά, έχει μεγαλύτερη ζήτηση και σε ποια ποιότητα; Για παράδειγμα, με ποια ποιότητα φαγητού συνηθίζουν να τρέφονται οι πολίτες; Ποιο είναι το όπλο που χρησιμοποιείται συχνότερα στις μάχες;
- Για ποιο προϊόν στην αγορά υπάρχει μεγαλύτερη προσφορά; Η προσφορά δεν είναι τίποτε άλλο από το πόσες επιχειρήσεις παράγουν το προϊόν αυτό και σε ποιες ποσότητες. Με συμφέρει να λειτουργήσω ως μονοπωλιακός παραγωγός ή να προτιμήσω ένα προϊόν που παράγουν και πολλές άλλες εταιρείες;
- Η ζήτηση ενός προϊόντος στην αγορά, συμπίπτει με την προσφορά του; Αν αντιληφθώ ότι η ποσότητα που προσφέρει μια εταιρεία στην αγορά πωλείται με αργούς ρυθμούς, τότε μάλλον η ζήτηση για το προϊόν είναι χαμηλή.
- Ποιοι μπορεί να είναι οι παράγοντες που θα επηρεάσουν την παραγωγή μου; Σε περίοδο πολέμου, για παράδειγμα, οι πωλήσεις όπλων θα είναι αυξημένες. Αν όμως ο πόλεμος θα γίνει στο μακρινό μέλλον, εγώ θα μπορώ να επιβιώσω με μια εταιρεία πολεμικής παραγωγής στο μεσοδιάστημα;

Πριν, λοιπόν, δημιουργήσω μια εταιρεία, καλό θα είναι να κοιτάξω με προσοχή πως κινούνται οι ποσότητες και οι τιμές στην αγορά. Τόσο η στασιμότητα, όσο και η δυναμική τους θα μου δώσουν σημαντικές πληροφορίες για την πιθανότητα κέρδους και επιβίωσης μιας επιχειρηματικής μου προσπάθειας. Θα μου δείξουν ποιο προϊόν και σε ποιο επίπεδο ποιότητας θα πρέπει να επιλέξω.

3.2. Κόστος Παραγωγής

Ο υπολογισμός του κόστους παραγωγής μου, είναι ένα ζήτημα πολύπλοκο και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι εκ των προτέρων ακριβές. Αυτό διότι το κόστος επηρεάζεται από:
- τη επιθυμητή συνολική ποσότητα παραγωγής
- την τιμή της πρώτης ύλης
- τον αριθμό των εργαζομένων στην επιχείρησή μου
- την κατάσταση των εργαζομένων, όταν εργάζονται
- τα διάφορα bonus παραγωγής και παραγωγικότητας
- τον μισθό που παρέχω στους εργαζομένους, αναλογικά με το επίπεδό τους



Με ποιον τρόπο μπορώ να περιορίσω το κόστος παραγωγής;
1. Προμηθεύω την εταιρεία μου με φθηνή πρώτη ύλη από το εξωτερικό. Αφού κάνω έρευνα τιμών, βρίσκω σε ποια χώρα υπάρχει η φθηνότερη τιμή και εγκαθιστώ εκεί έναν οργανισμό μου. Αγοράζω φθηνή πρώτη ύλη από εκεί και την δωρίζω στην εταιρεία μου. Αυτό δεν αποτελεί παραβίαση των κανώνω του παιχνιδιού.
2. Προμηθεύω την εταιρεία μου με φθηνή πρώτη ύλη από άλλη εταιρεία πρώτων υλών της ιδιοκτησίας μου (εφόσον βέβαια μου το επιτρέπει η οικονομική μου κατάσταση να κάνω κάτι τέτοιο). Μία ιδέα είναι η δημιουργία ενός είδους συνεταιρισμού παικτών, που έχουν εταιρεία πρώτων υλών μαζί και ο καθένας χωριστά εταιρεία μια παραγωγής.
3. Κρατάω σταθερά τον αριθμό των εργαζομένων μου σε 10. Παρότι μου δίνεται η δυνατότητα να προσλάβω περισσότερους εργαζομένους, κάθε υπάλληλος πάνω από τον δέκατο, θα μου μειώνει τη συνολική μου παραγωγικότητα αντί να την αυξάνει. Η ανάλυση είναι καθαρά οικονομική και περιττή. Αυτό που αξίζει είναι να στοχεύω στον μαγικό αριθμό 10.
4. Προσλαμβάνω και διατηρώ στο προσωπικό μου παίκτες που εργάζονται με ευημερία 95 και πάνω. Αν κάποιος παίκτης εργαστεί με χαμηλή ευημερία, δεν θα είναι τόσο παραγωγικός και θα μου αυξήσει το κόστος. Σε αυτήν την περίπτωση του στέλνω μήνυμα και τον ενημερώνω για την πιθανή απόλυσή του και αν δεν συμμορφωθεί τον απολύω.
5. Προσλαμβάνω και διατηρώ στο προσωπικό μου παίκτες που εργάζονται καθημερινά, προσπαθώντας να επιβραβεύω την προσπάθειά τους αυτή.
6. Προσλαμβάνω και διατηρώ στο προσωπικό μου παίκτες που έχουν ακριβώς την παραγωγική ικανότητα που χρειάζομαι. Ένας παίκτης με υψηλό economy skill, ναι μεν θα μου παράξει περισσότερες μονάδες προϊόντος, αλλά θα μου κοστίσει και περισσότερο η αμοιβή του.
7. Προσπαθώ να παρέχω μισθούς ανταγωνιστικούς και να επιβραβεύω τους εργαζόμενους που χρησιμοποιούν κάποιο booster παραγωγικότητας στην εργασία τους, ώστε να εξακολουθήσουν να το κάνουν.
8. Έχω ρεαλιστικούς στόχους όσον αφορά την επιθυμητή παραγόμενη ποσότητα και το κέρδος ανά μονάδα προϊόντος.
9. Είμαι ευέλικτος στις συνθήκες της αγοράς και του κόσμου γενικότερα (αύξηση τιμών παραγωγικού συντελεστή, αύξηση μισθών, πόλεμος κλπ.). Ενημερώνομαι από την αγορά και προσαρμόζω τις τιμές και τους μισθούς μου όποτε χρειαστεί.
10. Διατηρώ πάντα stock των απαιτούμενων πρώτων υλών στην εταιρεία μου, ώστε να μπορούν να εργαστούν οι υπάλληλοί μου όποτε κάνουν Login. Μεριμνώ παράλληλα να υπάρχει το απαιτούμενο χρηματικό κεφάλαιο για τους μισθούς της επόμενης μέρας.

3.3. Φόροι

Δεν ξεχνώ ότι, όπως και στην rl, τα προϊόντα βαρύνονται με VAT = Φ.Π.Α., το ποσοστό του οποίου αποφασίζεται από την Βουλή. Παράλληλα, σε κάθε μεταφορά κερδών από την επιχείρηση μου στον οργανισμό ή στον λογαριασμό του πολίτη μου θα επιβαρυνθώ με το αναλογούντα Income Tax.

Οι ανωτέρω φόροι είναι αναρτημένοι στην σελίδα:
http://www.erepublik.com/en/country/economy/Greece

4. ΤΙ ΚΑΝΩ ΑΦΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΩ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΟΥ;

Από την στιγμή που αποφασίζω να ασχοληθώ με το επιχειρηματικό κομμάτι του παιχνιδιού, πρέπει να καταλάβω ότι αυτό χρειάζεται καθημερινή ενασχόληση και χρόνο. Υπάρχουν συγκεκριμένες εργασίες που θα ανακύπτουν σχεδόν καθημερινά και είναι οι εξής:



4.1. Πρόσληψη εργαζομένων

Αφού αποφασίσω το επίπεδο του εργαζομένου που χρειάζομαι, υπολογίζω και το εύρος του μισθού που επιθυμώ να προσφέρω. Έπειτα, βλέπω στην αγορά εργασίας, ποιο είναι το τρέχον επίπεδο μισθού για την συγκεκριμένη ικανότητα και βάσει αυτού προσαρμόζω προς τα πάνω (ει δυνατόν) ή προς τα κάτω (απρόσμενο κέρδος!) τον μισθό που τελικά θα προσφέρω. Μετά δημοσιεύω την αγγελία για την θέση. Επιπρόσθετα από την αγγελία, μπορώ να δημοσιεύσω και μια διαφήμιση για την προσφερόμενη θέση, να κάνω shout ή post στην εφημερίδα μου.

4.2. Διαχείριση παραγωγικότητας

Ελέγχω την παραγωγικότητα των υπαλλήλων μου από την καρτέλα Show employees και βλέπω ποιοι υπάλληλοί μου εργάστηκαν με χαμηλή ευημερία, ποιοι με booster και ποιοι καθόλου. Αν για κάποιον λόγο θέλω να μειώσω την παραγωγή μου, αλλά όχι την παραγωγικότητα της εταιρείας μου, θα είναι προς το συμφέρον μου να έχω κάποιους υπαλλήλους που δεν εργάζονται. Σε κάθε περίπτωση, όμως, θα πρέπει να έχω πλήρη εικόνα της εταιρείας μου.

4.3.Διαχείριση ανθρωπίνου δυναμικού

Προσπαθώ να έρχομαι σε προσωπική επαφή με τους υπαλλήλους μου, ούτως ώστε να υπάρχει καλύτερη συνεργασία μεταξύ μας και να μην χρειάζεται κάθε τόσο να αλλάζω υπαλλήλους. Τους καλοσωρίζω στην εταιρεία με ένα pm, τους ενημερώνω για τους στόχους της εταιρείας και τους συμβουλεύω αν είναι νέοι παίκτες, αποσκοπώντας στο καλό και των δύο μερών.

4.4.Διαχείριση μισθών

Προσπαθώ πάντα να έχω σαφή εικόνα της αγοράς εργασίας για κάθε επίπεδο εργαζομένου που απασχολώ. Αν δω ότι οι διαφορές μου με τους τρέχοντες μισθούς είναι σημαντικές, τότε προσαρμόζω κι εγώ τους μισθούς μου, προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Οπωσδήποτε αναπροσαρμόζω τους μισθούς των υπαλλήλων μου, οι οποίοι ανέβηκαν επίπεδο ικανότητας. Προαιρετικά, δίνω bonus στους υπαλλήλους που με άφησαν ευχαριστημένο με την απόδοσή τους.

4.5. Διαχείριση παραγωγής

Προσέχω ώστε να μην παράγω πολύ περισσότερο από όσο πουλάω, διότι διαφορετικά θα έχω μεγάλο στοκ προϊόντων και δεν θα έχω αποθηκευτικό χώρο για να προμηθευτώ εκ νέου πρώτες ύλες. Για το λόγο αυτό, αν έχω μεγάλο στοκ, είτε προσλαμβάνω υπαλλήλους με χαμηλή παραγωγικότητα για κάποιο διάστημα, είτε πουλάω με χαμηλότερη τιμή για να έχω υψηλότερες πωλήσεις.

4.6. Export license

Αν και δεν θεωρείται προσοδοφόρος κίνηση, αν θελήσω να πουλήσω τα προϊόντα μου σε μια άλλη χώρα θα πρέπει να αγοράσω ένα export license για την χώρα αυτή, το οποίο κοστίζει 20 gold. Πρέπει, όμως, να λάβω υπ’ όψιν μου ότι στην άλλη χώρα το προϊόν μου θα επιβαρυνθεί με import tax το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις είναι τσουχτερό.

5. ΠΩΣ ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ;

Αφού η εταιρεία μου έχει υπάρξει για 10-20 μέρες και έχω εξοικειωθεί με τις επιχειρηματικές λειτουργίες του παιχνιδιού, θα πρέπει να αναλογιστώ τα όσα έγιναν και να σχεδιάσω αυτά που θα ακολουθήσουν. Έτσι, κάνω δύο κινήσεις:

5.1. Απολογισμός

Απαντώ στις εξής ερωτήσεις:
1. Σε τι οικονομική κατάσταση βρίσκεται η εταιρεία μου;
2. Έπιασα τον στόχο που είχα θέσει;
3. Πως μεταβλήθηκαν οι τιμές, οι μισθοί, οι φόροι στο μεσοδιάστημα και πόσο άλλαξα εγώ;
4. Μεταβλήθηκε η ζήτηση για το προϊόν μου;
5. Τι δεν έκανα σωστά και τι από όσα έκανα αποδείχθηκε προσοδοφόρο;
6. Τι θα έπρεπε να αλλάξω και τι να κρατήσω στην στρατηγική μου;
7. Πόσο βιώσιμο είναι το τρέχον επιχειρηματικό μου σχέδιο;

5.2. Σχεδιασμός για το μέλλον

Αφού απάντησα σαφώς στα ανωτέρω, θα πρέπει να αναλογιστώ αν οι απαντήσεις αυτές μου δίνουν την δυνατότητα να επεκτείνω την δραστηριότητα της επιχείρησης, ή αν με αναγκάζουν να την περιορίσω.

Αν τα αποτελέσματα είναι καλά και έχω την οικονομική δυνατότητα μπορώ να προβώ σε αναβάθμιση της ποιότητας (Q) της εταιρείας μου, το οποίο κοστίζει ως εξής:
- από Q1 σε Q2 20 gold
- από Q2 σε Q3 50 gold
- από Q3 σε Q4 100 gold
- από Q4 σε Q5 200 gold
Μπορώ να κάνω οποιαδήποτε άλλη αναβάθμιση καλύπτοντας 40 συν το gold των αναβαθμίσεων που προηγούνται. Έτσι, μια επέκταση από Q1 σε Q4 θα κοστίσει 40+20+50+100 = 210 gold.

Αν, από την άλλη, τα αποτελέσματα δεν με ικανοποιούν μπορώ να προβώ σε υποβάθμιση της ποιότητας (Q) της εταιρείας μου, το οποίο θα μου δώσει πίσω:
- από Q5 σε Q4 100 gold
- από Q4 σε Q3 50 gold
- από Q3 σε Q2 25 gold
- από Q2 σε Q1 10 gold
Μπορώ να κάνω οποιαδήποτε άλλη υποβάθμιση παίρνοντας πίσω το gold των υποβαθμίσεων που προηγούνται. Έτσι, ένας περιορισμός από Q1 σε Q4 θα μου αποδώσει 50+25+10 = 85

__________
Αναρτήθηκε από: Thanos Haaland

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου